Posts tonen met het label gekocht. Alle posts tonen
Posts tonen met het label gekocht. Alle posts tonen

zondag 14 augustus 2011

vakantie souvenirs

deze kochten we op de markt op de 2cv worldmeeting

leuk voor aan de muur

en deze kochten we op de super leuke markt in st. antonin

leuk voor op de keukentafel

zondag 19 juni 2011

tijdens een regenachtig weekend


vrijdag avond werd mijn pakketje bezorgt dat ik had besteld bij frau tulpe. ik blij, en een doel voor een regenachtig weekend. tot mijn verrassing was de melody miller stof [die met de hoofden] in de verkeerde kleur geleverd, maar was dat eigenlijk de kleur die ik het liefst wilde maar die volgens de site uitverkocht zou zijn, ik nog meer blij;-)


gister dus maar gelijk een leuk bloesje gemaakt voor bélen en gelijk nog meer van deze stof [kokka] besteld [want hij was in het echt veeeel mooier dan op de foto] voor een rok voor mezelf.


voor het bloesje heb ik een t-shirt ruim overgetrokken op patroonpapier, met aan de voorkant 5cm extra, er een raglan mouwtje met paspelband aan gemaakt, en de hals en mouwen afgewerkt met vouw-elastiek, waardoor het gaat plooien. met een uurtje klaar [ ik was er alleen veel langer mee bezig omdat ik niet meteen de schaar in mijn mooie nieuwe stofje durfde te zetten en dus eerst een proefexemplaar gemaakt heb]

vrijdag 27 mei 2011

hoe het waterschoenen-meisje toch nog een dame werd

in de zomer, of eigenlijk zodra en zolang de temperatuur het toelaat, loop ik op waterschoenen. dat doe ik al sinds mijn kindertijd en ik ben er eigenlijk nooit mee gestopt. 


waterschoenen bieden absoluut geen steun en comfort maar dat vind ik juist fijn want daardoor is het net of je op blote voeten loopt [dat is alleen niet fijn op kiezelpaadjes] waterschoenen zijn ook heel erg handig, in de regen of op de fiets in amsterdam als je weer over een van de vele bruggen moet die in de zomer natgespoten worden omdat ze anders niet meer open-en-dicht gaan en als ze vies zijn dan stap je er gewoon mee onder de douche. maar waterschoenen in de juiste vorm, kleur en maat zijn lastig te vinden en mijn voorraad is zo'n beetje op, dus ik had bedacht dat ik er ook maar weer eens een paar andere schoenen bij moest kopen. deze winter had ik mijn oog al laten vallen op een paar hele mooie swedish hasbeens, maar ja schoenen kopen via t internet is niet zo'n goed idee als je lastige voeten [breed +hoge wreef] hebt zoals ik, en eigenlijk zijn swedish hasbeens ook heel erg duur. mijn vreugde was dus ook groot toen ik van de samenwerking met de h&m las. en tegen al mijn principes in stond ik dus op de bewuste dag al voor 10 uur voor de h&m te wachten [gelukkig maar met een handje vol anderen, er waren dus geen duw en trek taferelen] de vreugde was snel voorbij toen ik mijn voet met geen mogelijkheid in deze schoenen gewurmd kreeg. en dat terwijl schoenen kopen in zweden me wel makkelijk af gaat, blijkbaar hebben zweedse vrouwen ook brede voeten? maar zijn de hasbeens echt gemaakt voor de europese markt. toen ik in het blogje van ingrid las dat ze klompen had gekocht bij het grote avontuur ben ik daar meteen heen gefietst. deze waren ook veel beter te betalen en met een minder hoge hak [wat heel fijn is want ik kan helemaal niet op hakken lopen] maar helaas, niet het juiste model in de juiste maat, maar ze gingen me bellen als ze weer nieuwe binnen kregen. en gister werd ik gebeld!!!


eigenlijk wilde ik met een dichte neus, want ik ben niet zo gecharmeerd van mijn tenen, maar ik vond deze gevlochten te leuk. dus dan maar de hele zomer nagels lakken, en even bijkleuren want die waterschoen staat nog steeds op mijn voet;-)

zaterdag 2 april 2011

impulsaankoop;-)

op zich heb ik niet zo heel veel met merken, maar in een aantal dingen ben ik redelijk merk vast. met schoenen heb ik een grote voorkeur voor dr martens en voor tassen/portemonnees e.d. heb ik een zwak voor freitag. aangezien mijn tas na meer dan 6 jaar trouwe dienst nu echt een beetje uit elkaar begint te vallen vond ik dat ik wel voor veel te veel geld een nieuwe mocht kopen. toen ik van de week iemand met dit model zag lopen wist ik dat dit m moest worden. maar ja dan nog een keus maken uit al die tassen waarvan er niet een hetzelfde is........
dus na flink wat rondshoppen, zowel in de stad als op t net, en niet kunnen kiezen was ik toch wat verbaast dat opeens mijn oog op dit exemplaar viel en het in enkele minuten rond was.


lang leve mijn creditcard;-) nu helaas nog 10 dagen wachten tot ie bezorgt wordt.

zaterdag 12 maart 2011

zomerspul

tijd voor mooi weer, heb in elk geval al wat nieuw zomerspul. gekocht en gemaakt.

 
het vintage broekpak kocht ik op marktplaats 


 
het t-shirtje heb ik gemaakt van een oud hemdje van mezelf. zo een die al jaren achter in de kast lag omdat hij na veelvuldig wassen te kort en te breed was geworden [gek dat dat uiteindelijk altijd gebeurt] maar ik vond het zo een leuk stofje dat ik er geen afstand van kon doen. het vale verwassen effect vind ik met dit prentje eigenlijk wel een leuke combi;-)  dus vandaag een patroon van een ander t-shirt overgetekend en achter de naaimachine gedoken. ik heb me er lekker makkelijk van af gemaakt door de onder zoom gewoon te behouden en de mouwen en hals heb ik afgewerkt met vouw elastiek [bij gebrek aan een lockmachine] het was eigenlijk zo makkelijk dat ik binnenkort de klerenkast nog maar eens door ga voor meer van dit soort recycle projecten.

maandag 21 februari 2011

noordermarkt

voorjaarsvakantie en dat betekend voor mij: vrij op maandag, dus dan moet ik natuurlijk naar de noordermarkt! gezellig samen met een vriendin die normaal ook moet werken op maandag. en vandaag was het zelfs mooi weer! [meestal stroomt het van de regen als ik een keer vrij heb op de maandag]

de score van vandaag:


een petite louis jurkje



een vintage truitje [was maar 1 euro!]



en natuurlijk wat lapjes en bandjes, helaas niet alles wat op m'n lijstje stond, maar dan heb ik ten minste een reden om binnenkort ook weer eens naar de albert cuyp te gaan;-)



en natuurlijk even opwarmen met koffie en de beste appeltaart van amsterdam bij cafe winkel
[waar we met moeite, en met dank aan de zwangere buik van m'n vriendin, uiteindelijk een plekje wisten te bemachtigen]




vrijdag 4 februari 2011

rode schoentjes

bélen is de laatste tijd erg snel gegroeid, vooral haar voeten. met als gevolg dat alleen nu haar rubber laarzen nog passen. nu heeft ze wel hele mooie rubber laarzen, maar toch;-) ik moest echt op zoek naar nieuwe schoenen, en dat vind ik niet makkelijk. kinderschoenen zijn namelijk altijd of te duur of te lelijk [lees roze, glitters en prinsessen, wat op de een of andere manier onlosmakelijk met meisjes kleding verbonden is]. toen ik deze schoentjes bij de webwinkel kindleefsteil vond, met 50% korting en in de juiste maat, stond ik dus voor een groot dilemma; een leuk model en betaalbaar, maar die kleur.


IK HAAT ROZE 

maar deze aanbieding kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan. ik hoopte nog even dat de kleur in het echt mee zou vallen, maar toen ik de doos opende waren ze tot mijn schrik echt barbie roze. een potje rode verf van de schoenmaker bood gelukkig uitkomst


stukken beter! alleen jammer van het witte stiksel  maar toch  ben ik best tevreden  met het resultaat.


tip: als je ooit schoenen gaat verven gebruik dan nooit het bijgeleverde kwastje, want dat verhaart, een stukje spons werkte uiteindelijk veel beter en streep lozer. 


woensdag 19 januari 2011

blikjes

deze antieke inktlintblikjes kocht ik op marktplaats. 



heb ik vanaf nu een leuke bijpassende cadeauverpakking voor m'n typemachine sieraden.

donderdag 30 december 2010

schoenen


hier weer een berichtje van mejuffrouw kip. ja ja 't is te merken hè, dat ik vakantie heb;-) gister heb ik mezelf op nieuwe laarzen getrakteerd. van mijn favoriete merk dr. martens. volgens mij de enige schoenen die geschikt zijn voor mensen zoals ik, van het soort dat behept is met en brede voeten en een hoge wreef.  een zeer slechte combinatie als het om het passen van schoenen gaat, schoenen kopen is dus ook nooit echt een feestje voor mij. maar dm's passen gelukkig meestal wel en ik heb ze dus ook in alle soorten en maten; hoog, laag, met en zonder hak en nu dus ook als enkel laarsje. ik ben blij:-)



vandaag nog meer bezig geweest voor blije voeten, namelijk met het haken van sloffen. de linker is bijna af dus binnenkort volgt er een blogje over!



zwart

ik ben niet zo van de make-up enzo. niet dat ik t niet leuk vind hoor, maar ik vind het vooral gewoon teveel gedoe;-) maar er is één ding waar ik wel even tijd voor vrij wil maken, namelijk:  zwarte nagellak!


al vind ik de afgebladderde versie van na een dag of vijf altijd het leukst, nog even wachten dus.



maandag 27 december 2010

goed gemutst

tussen het koken, tafelen, drinken en gezellig samen zijn met vrienden tijdens de kerst, ook nog even tijd gevonden om een muts voor mijn lief te haken. hij liep al een tijdje rond met een gratis gekregen exemplaar die ik echt te lelijk vind maar waarbij hij wel lekkere warme oren heeft [alle leuke mutsen zijn blijkbaar enigszins gekrompen in de was] omdat mijn bolletje wol ook niet toereikend was voor warme oren heb ik er nog maar een rand in het grijs aangezet. maar dat vind ik eigenlijk wel heel leuk. lekkere dikke wol, haaknaald 7 en klaar in 3 kwartier!


vanmorgen nog even wat lapjes en een petite louis jurkje voor bélen gescoord op de noordermarkt, omdat ik maandagochtend normaal altijd moet werken kon zelfs een kerstkater me daar vandaag niet weghouden;-)

tot mijn verbazing zag ik ook dat de 100 volgers aardig in zicht komen:-) super leuk! binnenkort volgt dus  een give-away! ik ga even iets leuks bedenken

vrijdag 24 december 2010

besjes

elk jaar weer zo rond de kerst ben ik heel blij als ze deze rode besjes weer overal verkopen. gewoon omdat ze zo mooi bij mijn oude vaas en bij de muur kleuren



en ja ik heb de keukentafel eerst opgeruimd, want zo netjes ziet die er normaal helaas niet uit;-)



zondag 24 oktober 2010

de poppies

mijn nieuwste aanwinst

 

onder het mom van nieuw speelgoed voor bélen, maar eigenlijk natuurlijk gewoon voor mij;-) 
leuk hoor zo'n kind kun je alles kopen waar je vroeger zelf het liefst mee speelde of wat je heel graag had gehad. lang leven marktplaats. en bij gebrek aan een eigen slaapkamer wil je natuurlijk ook een beetje 'leuk om naar te kijken' speelgoed in de woonkamer. maar langzaam aan kun je ook wel een beetje spreken van een soort van verslaving;-)

het begon allemaal met dit busje


in mijn bezit zolang ik me kan herinneren, en na een verblijf van jaren op de zolder van m'n moeder weer tevoorschijn gehaald voor veel speelplezier voor de volgende generatie [heerlijk hè, van dat speelgoed dat  generaties meegaat] inmiddels zijn we een jaar verder en alleen zo'n busje is ook maar zo alleen dus al snel kwam er

het vliegtuig


 [heb ik inmiddels dubbel en 1 zoekt een nieuwe eigenaar, dus bij deze]

en
bij het vliegtuig hoort natuurlijk het vliegveld


al snel gevolgd door het dorp


[hij was nog helemaal compleet! zelfs alle brieven van de postbode]


en de garage

nu moet ik echt stoppen [in elk geval met de hele grote dingen] want ik weet niet meer waar we het allemaal laten moeten. maar je hebt ook heel veel kleine leuke dingen [ai] zo staat eigenlijk de camper nog op m'n verlanglijstje.

gelukkig zijn 'de poppies' ook het lievelings speelgoed van bélen



zondag 19 september 2010

nieuwe oude pfaff

met heel veel pijn in mijn hart heb ik afscheid moeten nemen van mijn oude vertrouwde pfaff 90 maar de laatste tijd had ik zoveel problemen met de draadspanning dat de lol aardig van het naaien af was. dus al een tijdje was ik op zoek naar vervanging. aangezien ik erg van oude spullen hou en een hekel heb aan plastic moest het uiteraard wel een oud model worden maar dan net een met iets meer mogelijkheden dan m'n pfaff 90.


het is een pfaff 1212 geworden, helaas iets minder klassiek als de vorige maar toch wel redelijk stijlvol en degelijk en zwaar. ik ben er erg content mee.  ik heb nog niet alle mogelijkheden uit kunnen proberen. ik heb dus iets te doen de komende winter. 

dit oude stikkertje vind ik echt uber-cool;-)



vandaag heb ik er mijn eerste ding op gemaakt; een hoesje van vilt voor de nieuwe telefoon van mijn lief.



voor mezelf maakte ik er een tijdje geleden ook al zo een, maar dan op de hand maar nu moest t natuurlijk op mijn nieuwe oude pfaff.

70's pak

hij past!
 

al een jaar geleden kocht ik dit geweldige 70's pak bij laura dols. en nu past ie eindelijk. precies op tijd voor de herfst en winter [ja, ik heb de hoop op nazomer opgegeven]
ik blij en bélen ook, want hij heeft een rits en dat is helemaal tof op het moment;-)



dinsdag 1 juni 2010

rommelmarkt

afgelopen zaterdag waren we naar de rommelmarkt in makkinga, we waren namelijk het hele weekend met de familie in friesland. op de markt kochten we speelgoed voor bélen, gereedschap voor mijn lief en deze geweldige vintage knopen en patroon voor mij. 



de knopen ben ik al aan het transformeren tot oorbellen en haarspeldjes [de materialen die ik op etsy besteld had zijn namelijk binnen:-D] dus als de lijm droog is volgen de foto's. 
ik ben ook druk bezig met het maken van scrabble hangertjes alleen dat is nog even lastig, ik wil er namelijk kleine tekeningetjes op plakken. alleen is de inkt waarmee ik getekend heb oplosbaar in water en dus ook in diamond glaze:-( moet dus nog een beetje experimenteren om dit op te lossen. ik heb de tekeningetjes nu geprobeerd te fixeren met een heel dun laagje diamond glaze, tot zo ver ging het goed, ik hoop dat als ik er straks de dikke laag opsmeer de boel niet als nog gaat uitlopen. nog even geduld dus;-)

maandag 3 mei 2010

noordermarkt

ja, het was koud, het was naar en het regende heel hard.
maar ik moest en zou vandaag naar de noordermarkt. mijn favoriete markt om leuke stofjes, oude knopen en vintage kleding te kopen. helaas alleen op maandag ochtend, dus sinds het teamoverleg op mijn werk naar deze dag verplaatst is kom ik hier veel te weinig.
maar vandaag was ik vrij dus al weken geleden stond mijn markt bezoek gepland in mijn agenda. vriendin haakte af vanwege het slechte weer maar ik ging toch. helaas viel het aantal kraampjes erg tegen, zelfs de marktkooplui vonden het weer blijkbaar te slecht.
maar ik heb weer een aanvulling lapjes, bandjes, ritsen en knopen.


ook heb ik hele coole antieke vogel plaatjes gekocht, al weet ik nog niet wat ik daar mee ga doen.




na de markt ben ik in de trein gesprongen om in haarlem koffie te gaan drinken met mijn vriendin met watervrees en hebben we daar nog een beetje gewinkeld. dus al met al was het toch geen verregende vrije dag.

vrijdag 30 april 2010

koninginnedag

koninginnedag is niet mijn favoriete dag van het jaar, veel te veel lompe dronken mensen op straat. jarenlang heb ik deze dag dan ook proberen te negeren door me in huis op te sluiten, de stad uit is ook geen optie, omdat je bij terugkomst je auto nooooooit meer kunt parkeren. maar sinds ik een kind heb is de vrijmarkt natuurlijk een te mooie gelegenheid om goedkoop kleding en speelgoed te scoren om zomaar aan me voorbij te laten gaan.

dit jaar zijn we op aanraden van velen eens niet naar de jordaan en het vondelpark gegaan, maar naar de watergraafsmeer. en dit met resultaat. de duplo bak kan vanaf vandaag niet meer dicht en ook de boekenplank is goed aangevuld. maar vooral deze werkbank was de aankoop van de dag.


met de technische educatie kun je tenslotte niet vroeg genoeg beginnen;-)
belen was ook meteen enthousiast maar dat kan ook bijna niet anders aangezien haar favoriete tv-helden buurman&buurman zijn.

zondag 11 april 2010

vintage boekjes

mijn nieuwste aanwinst zijn deze geweldige boekjes van alain gree. ik ben een groot liefhebber van zijn illustraties maar had tot op heden nog geen boekjes van hem in mijn bezit, hoewel ik er wel al een tijdje naar op zoek ben geweest in tweedehandswinkels en op rommelmarkten. nu dus wel deze gevonden op t internet [helaas niet voor een kringloopwinkel prijsje]. nu kan ik op mijn werk hele goede kleurenkopieën maken en hebben we een apparaat om buttons mee te maken dus ik denk dat ik me binnenkort een keer ga uitleven :-)