woensdag 7 maart 2012

regenachtige dagen

op een regenachtige dag als deze lijkt t voorjaar, waar ik zo op zit te wachten, nog lichtjaren bij ons vandaan verwijdert;)

maar een beetje kabouter-tuinieren aan de keukentafel kan natuurlijk altijd

 
dus binnenkort onze eigen verse kruiden



maar voor nu moeten we wachten.........

 
en dat is niet zo makkelijk als je 3 bent;)

zondag 4 maart 2012

stoel

eindelijk is hij dan af, m'n opnieuw beklede gispen bureaustoel. ben er al lang terug aan begonnen en heb natuurlijk veel te lang gewacht om m af te maken.


maar nu is ie klaar en ik ben vooral erg tevreden met m'n onzichtbare naad die ik aan de achterkant van de rugleuning heb genaaid. dus wie weet begin ik nog eens een carrière als meubelstoffeerder;)


cupcakes

gister cupcakes gebakken, een leuke binnenactiviteit voor een beetje ziek kind. ik ben eigenlijk niet zo goed in dingen bakken omdat ik me nooit aan recepten enzo houd, maar dit keer heeft dat erg goed uitgepakt;)


het recept:
• 100gr boter
• 100gr zelfrijzend bakmeel
• 50gr havermout
• 75gr rietsuiker
• 2 eieren
• 1 banaan
• 1 theelepel kaneel
• 2 eetlepels cocosrasp
• 1/2 kopje gehakte walnoten
• en een beetje chocoladehagelslag

alles behalve de hagelslag mixen, in de cake vormpjes doen en een beetje hagelslag bovenop
35 minuten op 175 graden in de oven
en klaar!!!

zaterdag 21 januari 2012

tulpendag

tot onze verbazing stond vanmorgen de hele dam vol met tulpen, blijkbaar was het tulpendag....

 

en vanmiddag mochten we ze plukken :-)

dus nu hebben we een heel klein beetje voorjaars-gevoel in huis

dinsdag 17 januari 2012

freezer paper

ooit had ik eens ergens een paar velletjes freezer paper gekocht om opstrijk sjablonen te maken, maar ik was t een beetje vergeten. laatst kwam ik ze toevallig tegen en leek het me leuk om daar eens mee bezig te gaan. maar ja, als je dan een paar ideeën hebt dan doe je niet zo veel met die 5 velletjes. gelukkig heeft de moeder van een vriend een heel pak uit canada opgestuurd, dus voorlopig kan ik even vooruit.


eigenlijk is t heel makkelijk: je maakt een schets, trek deze over op een vel freezer paper, snij/knip de tekening uit, strijk het sjabloon op een t-shirt [voor een strak resultaat en om doordrukken te voorkomen strijk je ook aan de binnenkant een stuk freezer paper] breng textiel verf aan met een tamponneer kwast, laten drogen, freezer paper lostrekken en strijken aan de binnenkant om de verf te fixeren.




morgen eerst maar eens naar de hema om meer t-shirts te kopen;-)

woensdag 4 januari 2012

stempelen

schetsen, gutsen, stempelen en nog meer gutsen en uiteindelijk heb je een leuk persoonlijk kadootje