donderdag 22 april 2010

opruimen

opruimen is niet zo mijn ding. mijn huis ziet er regelmatig uit alsof er een bom ontploft is, om nog maar te zwijgen over de momenten als ik iets aan het maken ben.
de woonkamer ligt dan bezaaid met stoffen, het gedeelte van de keukentafel dat niet in beslag wordt genomen door de naaimachine is bedolven onder de kantjes,bandjes en klosjes garen en het bed doet dienst als strijkplank en plek waar ik alles aan elkaar speld [met gevaar voor eigen leven de nacht erna omdat er soms wel eens 1 achterblijft]
mijn vriend kan gelukkig ook goed tegen rotzooi en mag ook niet klagen omdat hij het huis regelmatig bezet met auto onderdelen voor onze 2cv. dochter lief vind haar hobbyende ouders alleen maar interessant en kan haar kleine handjes maar met moeite thuis houden, wat niet zo erg is zolang ik de scharen en spelden maar op veilige hoogte leg.al gaat mijn voorkeur uit naar de weekenden dat ze bij opa&oma logeert.
aan het einde van een dag/weekend vol huisvlijt belanden alle benodigdheden meestal weer op een grote hoop in een doos.
wat ik nu heb gedaan is uniek en maakt me echt blij..... ik heb opgeruimd! en niet zo maar, ik heb grote doorzichtige dozen van ikea voor alle stofjes,  heb al mijn patronen verzameld in een ordner en ik heb alle lintjes, bandjes en kantjes op kaartjes gewikkeld en verzameld in deze schoenendozen. ik ben trots op mezelf. en misschien dat ik nu eens niet met dezelfde kleur garen, biaisband of stof thuiskom omdat ik er in de winkel van overtuigd ben dat deze echt op is;-)
de grote vraag is alleen hoelang alles op orde blijft......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten