zaterdag 8 mei 2010

productief dagje


ik had vandaag best een productief dagje. het begon vanmorgen toen ik vond dat belen een haarband nodig heeft, omdat haar haar echt lang begint te worden en ze speldjes nooit langer dan 5 seconde in laat. 
alleen een elastiekje [lingerie elastiek, altijd handig, heb er een paar meter van liggen voor van alles en nog wat]  vond ik een beetje saai, dus ik heb er een bloemetje van vilt en een knoopje op genaaid.


vanmiddag wilde ik graag iets maken van de stof die ik laatst nieuw heb gekocht en het werd een bloesje. 


ik heb eerst een soort van patroon getekend door het gemiddelde van allerlei t-shirts en bloesjes te nemen en belen op te meten [wat ze niet echt leuk vond]. het werd een versie met een raglan mouwtje, wat nog even puzzelen was omdat ik daar geen voorbeeld van had. 
op de zoom aan de onderkant na ben ik heel tevreden met het resultaat [zomen met een ronding kan ik echt niet, heb ingeknipt, gestreken, gespeld, maar het blijft een rommeltje]. 


ook kon ik nu meteen mijn nieuwe label gebruiken. ik heb 'm alleen een beetje op de verkeerde plek genaaid want hij komt tussen de drukknoop, maar die gaat gelukkig evengoed dicht, dus ik ga m toch maar niet verplaatsen. eigenlijk was ik nog van plan om er een applicatie van een boompje op te maken, maar ik vind 'm zo ook wel leuk.


[het model was vandaag duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt, dus de meeste foto's waren van dit soort;-)]

10 opmerkingen:

  1. amai zo mooi!!! niet zo streng zijn :-) ik zou het niet kunnen. mooi label ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ewel, ik vind dit een wreed tof bloeske. De combinatie van dat stofke met dat biezeke is top.
    En die dochter van u...zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden hoor! Je zou de onderkant ook met een biaisbandje kunnen doen, dat is gemakkelijker dan een ronde zoom stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig kind!
    Heeeeeeel schone foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ging net hetzelfde schrijven als Emma en Mona: wat een mooie dochter! En dat bandje is ook heel leuk. Zou hier beslist ook in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was ook compleet vertederd door jouw dochter. Wat een engelengezichtje! En die krulletjes! (Na 2 jaar pampelottekes is mijn dochter intussen bijna krulloos... snif)
    Schoon bloesje natuurlijk ook. Fijn, dat biesje onder de mouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, was op zoek naar info over wasechte stempelinkt ... en nu kom ik op jouw blog terecht ! Hartstikke leuk !! Prachtig kindje hoor en wat maak je mooie dingen. Zelf wil ik ook een smal linten labeltje maken met 3 kleine hartjes onderelkaar ( heb een piepklein harten-stempeltje)
    Ga nu kijken waar ik die stempelinkt kan kopen !! Bedankt :)
    Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooi schattig dochtertje heb jij zeg, ooooh en die krullen!! En zo netjes dat jij werkt zeg... daar is gewoon niets op aan te merken, je kan zo je winkeltje starten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het toch een mooi meisje zeg! Net zoals haar moeder.

    Liefs, je nicht Sas

    O,ja ik was laatst allemaal oude brieven van jou aan mij aan het lezen, echt heel erg grappig

    BeantwoordenVerwijderen