zondag 23 mei 2010

zomertas

gezien het mooie weer kan ik dit kindloze weekend niet tot een van de meest productieve rekenen. maar in de zon zitten is ook heel belangrijk:-)
maar omdat we met dit mooie weer geregeld naar het park gaan [bij gebrek aan een tuin] en ik laatst een heel leuk en vooral ook best groot picnic kleed bij de hema heb gekocht [zo'n handige met plastic aan de onderkant] had ik een grote tas nodig. ik vond het toch niet zo stijlvol om steeds met een plastic supermarkttas te lopen. en ik had ook nog een grote lap stevige ikea stof liggen dus vanmiddag ben ik maar eens bezig gegaan. 




ik had natuurlijk geen zin om een patroon te maken maar een voorbeeld van een vouwblaadje en een meetlint en lineaal moesten voldoende zijn, dacht ik.....
maar een eenvoudige tas uit ongeveer 1 stuk met een dubbele bodem is toch net iets minder eenvoudig als ik dacht. er zat flink wat rekenwerk aan en de hoekjes bij de bodem waren ook erg lastig. en een stomme meet/rekenfout [was het het mooie weer of misschien toch dat jointje eerder in het park;-) maakte het er ook niet makkelijker op, gelukkig had ik de schaar nog niet in de stof gezet. dus het tornmesje maakte overuren, ook omdat de pfaff weer eens last kreeg met de bovenspanning.
als de zon niet had geschenen was ik vast sacherijnig geworden, maar vandaag niet, ik was de relexedheid zelve. en nu heb ik een hele mooie tas.

2 opmerkingen:

  1. wat een leuke tas, vooral een zeer vrolijk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tas. ik maak zelf ook tassen zomer en winter tassen!
    Groet Helmi

    BeantwoordenVerwijderen