donderdag 13 mei 2010

slaapzak #2

eindelijk heb ik vandaag slaapzak nummer 2 afgemaakt. laatst maakte ik al deze slaapzak met mouwen [lekker warm voor in de winter, of voor in de lente als het maar koud blijft en ook handig in de zomer want dan staan de balkon deuren altijd open] al vrij snel ben ik met dit exemplaar begonnen, alleen lag het al weken op een rits te wachten op de stapel onafgemaakte maaksels. 


nu moest ik hem van mijzelf afmaken omdat hij anders bélen alweer te klein is;-) bij deze slaapzak heb ik het mezelf wel iets gemakkelijker gemaakt, want ik heb m alleen gevoerd met fleece en niet met nog een leuk stofje. omdat ik een laagje minder stof gebruikte heb ik ook niet eerst alle laagjes doorgestikt. dit was een stuk minder werk maar ik vind de eerst slaapzak wel iets mooier.


de stof is trouwens van club geluk, hij is in het echt alleen heel licht blauw i.p.v. grijzig zoals op de foto. voorlopig kunnen we dus weer even vooruit.

6 opmerkingen:

  1. Amai, ik heb een tijd geleden ook een slaapzak overgetekend om zelf een exemplaar te maken, maar ik durf er toch niet aan te beginnen. Die mouwen hé... 2 knappe exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is een mooi stofje! Waar heb je dat gehaald (als ik zo nieuwsgierig mag zijn)? En heel leuk met die oranje bandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de stof is van club geluk, te bestellen via hun site zie linkje in t bericht of bij vanmarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat stofje is waarlijk prachtig. ZO'n lief slaapzakje!

    BeantwoordenVerwijderen